2007年8月14日

明治維新


少女下棋 作者不明

昨夜『大國的堀起』講『明治維新』,
這是一個極之吸引我的題目,
因為一個處於新舊交替的東方社會,
怎樣在短短的幾十年間可以追上西方列強,
但又可以保存固有的傳統文化,
相信這會是一個非常有趣的命題.

中學時代其實是有讀過明治維新的,
但可惜為了應付考試,
只精讀一些『有用』的內容,
所以現在對明治維新都是一知半解,
腦裏只有支離破碎的片斷,
現在找回那時的書本從新再看一遍,
可能所能了解的又是尹另一回事,
因為在不同心境和年紀再看,
相信會有不同的得着和看法!

14 則留言:

伊麵丹 說...

教D「有用」內容同教得深冇人明咪又係一樣

匿名 說...

我要站出來說:
我也是一個史人!

不過,對日本歷史我係同你一樣知d唔知d, 因為我個人對中國歷史比較有興趣。

但係...明治維新對於中國人來說真的是一個很大的衝擊……

匿名 說...

想當年讀history的時候, 我記得日本史ge成績都唔錯ga!

Hyacinthus 說...

年少時那是讀歷史.
年長時才是明歷史!
現在再追也是不遲 :)

新鮮人 說...

伊麵丹,
有用/無用是要看自己可以領略到幾多,
你今日覺得無用嘅只是因為你未領略到,
無可否認以前教歷史喺比較死板,
但亦是因為大部份人嘅根基根打得唔好,
不單基本歷史常識不足,
就連閱讀能力亦不好,
所以對住歷史書就會更加覺得吃力,
深唔深?
當然要看人了,
因材施教是好的,
但做學生嘅根基唔好,
自己都要負上一定的責任呀!

新鮮人 說...

夕,
明治維新不單對中國是一個衝擊,
亦會是一個好好的鏡子!
就算今日再看,
都有好好地方值得我們借鏡!

新鮮人 說...

木頭狗,
但你重記得幾多呢?
學到幾多有意思的東西呢?

新鮮人 說...

風子,
應該講:
年少輕視歷史,
年青再看歷史,
年盛了解歷史,
老了成為歷史!

匿名 說...

果陣F5 History好鍾意讀依課架
我覺得日本人真係好叻~
至少諗野唔會咁局限自己先~

新鮮人 說...

YANYAN,
同過日本人做事人都知道,
日本人是最善長模仿和學習,
但想法是十分固執和不曉變通的,
中國人一般轉數會比他們快,
但可惜唔團結!

bbj 說...

個主持令我不太想睇...

Hyacinthus 說...

係,新老師所言甚是 :)

新鮮人 說...

bbj,
好多人都唔喜歡佢喎,
點解呢?
雖然吋啲,
但講嘢幾有points吖!!!

新鮮人 說...

風子,
咁就乖啦,
哈哈哈~~~~~~ :p