2008年3月15日

唔做二五仔!

今朝同大家講吓教育方法,
唔好轉台住,唔會好悶架!

昨晚發咗個怪夢,
去咗個什麼補習班,
教書嗰一男一女好鬼古肅,
佢哋要我哋係篇英文度間低指定嘅十幾個字,
每逢佢哋讀到間低啲字時,
我們就要輪住站起來,
直至讀到下個字為止,
如果有人無企起身就要全班罰企,
佢哋話咁樣可以訓練我哋嘅集中力能喎!
你話係未好無聊吖?
而且點解一人犯錯要全班受罰喎,
好唔公平啫!!

細個讀書又係咁,
每逢有人講嘢就要全班一齊罰,
除非有人爆料告發邊個講嘢啦,
我覺得啲老師都白白哋痴嘅,
成班同學係度,你叫人點爆料喎,
爆咗實畀人話係二五仔啦,
落堂唔畀班同學丙到飛起至奇,
咁無義氣想係班上立足都難啦,
你話啲老師係唔係唔"嗅米氣"吖?

哩啲咁嘅教育方法簡直同古代嘅"誅連","連坐"無分別,
唔理你有無份做過,
總之有殺錯無放過,
你叫啲學生點會服氣吖?
唔知而家仲有無老師係咁教學生呢?
有嘅就唔該佢哋反省吓,
咁教法唔會有作用架,
只會令到啲學生愈來愈反叛而已!!

延伸閱讀:
博弈論 中的 囚徒困境

6 則留言:

The Inner Space 說...

哈哈哈我以前都寫個篇『連坐』的文章,
還有一篇儲備文章是咁上下的話題,等候
登出來,現在可以登文和應一吓『新鮮兄』!

誅九族是要嚇怕『視死如歸』之輩,
自己唔怕死啫,啲九族要陪死的話,
就有所顧忌,這個做法是不得已的,
所謂『斬草不除根,春風吹又生』。

新鮮人 說...

space,
係"連坐"喎,
多謝指正呀,
哈哈哈~~~~

匿名 說...

我小學時都係成班一齊罰,但我地可能好fd,
又唔覺得有咩問題~~
咪一路傾計一路罰抄~~hahaha

新鮮人 說...

yanyan,
罰抄都可以傾計?
我們就要罰企,
仲要一人一邊,
點度有得傾吖!! =(

Haricot 微豆 說...

在Inner Space 処留下有關意見,翻列如下:

『... 很好的一篇討論文章和參考資料(包括新鮮人的【唔做二五仔!】),我覺得当权者「統治」管理的手段,其目的不只是調查真相,而是有企图鞏固控制权力的硬度。連坐丶誅九族丶背叛分化等都是手段,是和賽局理論的利益有關,但对尋求事實和担負責任的原本目的有幫助嗎?? 正如plea bargaining 一樣:

1. Does the end justify the means?
2. What are the implications to the values and perceptions of justice?
3. Will it set a precedence and become an acceptable practice in the name of seeking truth and justice? 』

新鮮人 說...

微豆,
統治和正義不一定是相扶相承的.
古代皇權至上,任何危政權的都為之是叛亂,
如今何嘗不是呢!
法律在極權國家是統治的工具,
也可以是有錢人的玩意,
你還記得早前林生超速時件吧?
這反映了"勝者為王"的道理!