2010年10月25日

回味芭蕉樹!



香蕉大家吃得多,
但有没有自己種過芭蕉呢?
小時候家的厨房後面曾經種了十數棵芭蕉樹,
最高時差不有二樓那樣高,
結果時一大串青青綠綠的掛在樹上,
家人會不待它成熟變黃就整串斬下來,
然後一梳一梳的放到米缸裏焗熟,
媽媽說這樣做是避免給雀仔偷吃。

另一樣有趣的是施肥,
從前没有什麼化學肥料,
要令芭蕉樹快高長大,
施肥方法是"土製古法",
也就是用人糞灑在樹腳上,
聽說這樣做的效果奇佳,
但我可没有認真硏究過了,
也没有細味過灑了"肥"的香蕉是否美味一點,
只知道無論任何情況下,
都不會更不敢走到芭蕉樹傍去玩,
因為在樹下會嗅到很濃烈的尿味,
很臭很難呼吸。

不過大大塊的芭蕉葉卻是很好玩的東西,
有時會摘下幾片來做"衣服"扮大俠,
下雨時又可以當雨衣,
太陽猛時也可以做太陽傘,
更可以包着來燻魚吃,
總之花樣多多,
變化萬千,
就地取材,
想到什麼就做什麼,
比現在的"玩具"有趣很多,
更可以發揮無窮的創造力。
有時我會想,
城市發展愈來愈厲害,
小朋友都被困在石屎森林裏長大,
對大自然的認識和接觸少之又少,
不要說螢火蟲這些少見的東西,
就是芭蕉樹、番石榴樹這樣平常的東西,
他們也可能未曾親身接觸過,
人們時常說要保護大自然,
但下一代卻很少親身接觸到它,
那樣又怎能帶動小朋友對大自然的關注和愛護呢?

9 則留言:

匿名 說...

兄台似符忘了芭蕉葉可以做芭蕉扇來扇涼!

一個家無後園的孩子
嗜悲

Ebenezer 說...

你細個有冇聽過大人講芭蕉精嘅嘢嚟嚇你呀?

新鮮人 說...

一個家無後園的孩子,
我不曉得整芭蕉扇嘛!
哈哈哈~~

新鮮人 說...

Ebenezer,
有架,
所以夜晚我們都不會接近芭蕉樹的,
只有日頭才會經過,
芭蕉精未見過,
至怕係走過時踩屎喳,
哈哈哈~~~~

DeepC 說...

芭蕉葉可以用來煮/燒嘢食.

新鮮人 說...

deepc,
係呀,
芭蕉葉、竹葉用來煮嘢食好香架,
風味很特別,
給人清新的感受啊!

macy 說...

新鮮人

我舊居無後園, 只有前園, 媽媽說不可以在門前種蕉, 唔老黎吖! 但種了木瓜樹和蕃茄等植物, 可以吃的. 還有養雞, 養鴨.

但在前園對出山坡下有好多蕉樹, 媽媽又話不可以走埋去, 因為有芭蕉精, 它喜歡捉弄小孩子.

所以我都沒機會接觸它呢!

我地怕臭, 所以沒用米田共淋花, 但會用尿溝水.

時代不同了, 要孩子走去山邊海邊玩, 父母擔心, 孩子又怕污髒拍熱拍辛苦.

新鮮人 說...

macy,
我細個都有聽過人講芭蕉精,
但家人就無講過,
可能佢哋唔信的神怪嘢,
淨係話有屎咪走埋去喳,
其實咁臭,
而且我見住大人用米田共淋蕉樹,
叫我都唔會走埋去,
哈哈哈~~~

你細個屋企都幾好喎,
有木瓜、番茄食,
仲有雞仔、鴨仔同你玩,
一定好有趣了,
依家小朋友住係石屎森林,
見車多過見樹,
其實唔係咁好,
讓小朋友接觸多啲大自然是好的,
起碼空氣好啲,
身體健康啲嘛!

macy 說...

新鮮人

對吖! 以前那間屋是半山的村屋, 風景一流, 前園及山坡都是綠色植物, 自己種一些, 野生又一大遍, 可隨意養雞鴨,
我們還有愛情鳥, 西施狗, 白兔, 烏龜, 金魚,
門前可以BBQ,
家門常開, 不怕賊,
鄰居互相照應, 我們放學回家, 媽媽趕不及回家, 我們就到隔壁太太家吃飯,
一大群孩子四處走, 去採柀杷果子, 捉蝸牛, 踩單車, 玩滑板, 煲爉,
連我屋企隻西施都試同隔鄰的狗隻們'開拖'...
真係玩唔停架! :)