2007年10月29日

再試茶熏雞 ~ 成功


今次的完成品.

經過上次失敗的教訓後,
今次總算成功了,
有茶味,有熏煙味,雞肉亦嫩滑,
但美不足的是咸味略淡,
這可能是粗鹽選料不佳所致,
上等的海鹽應該能夠在短時間內滲入足夠的鹽香入肉裏,
(若果把浸雞的時間加長,又怕會影響雞肉的嫩滑程度);
這次煙熏的味道是有了,
但還是有點夠煙不夠"香"的感覺,
原因還是在硏究估計中;
另一個問題是雞肉欠缺應有的雞肉鮮味,
這可能是因為我選用了冰鮮雞而不是新鮮雞,
下次當我再掌握得更好時,
一定會以鮮雞嘗試,
在此再一次多謝謝風信子的茶熏雞教導,
讓我知道傳說中的茶熏雞並非想象上難煮!

總觀兩次的嘗試,
我總結了以下數個重點:
  • 選雞不要太大,最好以斤半以下為佳
  • 浸雞茶水一定要熱要浸過全雞 (建議先把雞頭雞腳斬下)
  • 浸雞用的茶葉四両和粗鹽1/3包只可濃不可少 (否則淡而無味)
  • 熏雞前一定要把雞身水分滴清 (否則做不成煙熏效果)
  • 熏雞時鑊身一定要閉氣密封,保持鑊中温度足以溶掉沙糖,
    火力則要視乎不同的爐頭,初學者最好採用有玻璃面的鑊蓋,
    那就可以觀看煙熏效果來調節火力了
  • 至於煙熏用的是沙糖還是片糖較好,則分別不大
  • 9 則留言:

    匿名 說...

    祝你成功~

    新鮮人 說...

    翔,
    謝謝! :)

    程霜 說...

    新鮮人果然入得廚房兼夾文才了得,羨煞一眾旁人之餘,必能傾倒眾中港澳佳麗。

    狩萌獵人 說...

    我要你請我食成功之作.

    新鮮人 說...

    程霜,
    都係風子教得好,
    用來下酒真的不錯,
    而且又唔難整,
    你都可以試吓! :)

    新鮮人 說...

    狩萌獵人,
    好呀,無問題,
    你來月華街啦! :p

    Hyacinthus 說...

    嘩, 利害利害利害利害利害 ~

    “但美不足的是咸味略淡”
    你唔記得口決二??? 唔怕佢咸祗怕其"鞋"!!! 你落半包都ok架~

    “但還是有點夠煙不夠"香"的感覺”
    睇張相好似唔夠煙哦,你係咪見糖溶左就收火? 你睇我的示範作,係成個煲內都係煙, 火喉應當你開蓋時糖已溶掉變成焦頭黑,你聞到少少茶濃味就差唔少, 想甜少少的可以搽一搽蜜糖係雞表面,薰時蜜糖會濃滲入雞內,好好味架 ~

    其實一隻巴西芝麻雞既size已經足夠!
    再加過油 XD

    新鮮人 說...

    風子,
    其實我己經落咗成半包鹽,
    所以今次都幾滑,
    但係我發覺用雜貨店啲粗鹽有味過超市精製過啲粗鹽.

    煙熏過程我曾經調細個火,
    因為怕燒焦嘛,
    不可都用咗成十分鐘有多,
    啲糖都焦黑哂了,
    我諗係這個步驟要再留意點! :)

    新鮮人 說...

    ruth,
    thanks!
    真係幾滑幾好味呀! :)